معرفی کامل اسپلیت هوشمند

اگر برای شما هم سوال است اسپلیت هوشمند یا کولر گازی هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد و معایب و مزایای آن چیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید در حقیقت و به بیانی ساده اسپلیت هوشمند نوعی از کولر گازی هستند که  قسمت خنک کننده آن ها به صورت یک یونیت مجزا که امکان نصب در داخل دارد و قسمت موتور و کندانسور در خارج قرار می گیرند. این سیستم خنک کننده بیشتر از موتور های دور متغیر بهره می گیرند و به آن ها کولر گازی اینورتر نیز گفته میشود.

اسپلیت هوشمند چیست ؟

در واقع اسپلیت نوعی از کولر گازی است، با این تفاوت که بخش خنک کننده (اواپراتور) به صورت پنل جداگانه با قابلیت نصب در داخل در نظر گرفته شده و بخش موتور و کندانسور آن در بیرون نصب می شود. همچنین به نسل جدید کولر های گازی که عموماً از موتور یا همان کمپرسور از نوع دور متغیر بهره می برند، کولر های گازی اینورتر یا بطور خلاصه اسپلیت های هوشمند می گویند.

اسپلیت های نسل جدید کولرهای گازی هستند که به طور مختصر با چند مشخصه می توان آنها را از یکدیگر تفکیک نمود:

  • اسپیلت ‌ها نه‌ تنها هوای اتاق را سریعتر خنک می‌کنند بلکه از ویژگی هایی نسبت به کولرهای گازی معمولی برخوردارند که علاوه بر کاهش مصرف برق کیفیت هوای خروجی آنها بسیار بهتر است.
  • اسپیلت‌ها نسل برتر کولرهای گازی هستند که هواداران زیادی نسبت به انواع دستگاه های تهویه مطبوع و حتی کولر آبی دارند.
  • قیمت اسپلیت های اینورتر خیلی بیشتر از کولر گازی معمولی می باشد.
  • سرعت رسیدن دمای هوای محیط به دمای مورد نظر در اسپلیت های اینورتر سریعتر از کولرگازی معمولی می باشد.
  • هزینه تعمیرات اسپلیت اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی می باشد.
اسپلیت هوشمند

اسپلیت هوشمند

قابلیت های کولر گازی هوشمند

اسپلیت های جدید علاوه بر اینورتر بودن و کاهش مصرف برق از امکانات و ویژگی های بسیاری برخوردار هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسکن هوشمند

با این ویژگی، اسپلیت های هوشمند قابلیت شناسایی موقعیت مکانی و فعالیت های کاربر را دارا می باشند تا دمای محیط را کنترل و جهت پرتاب باد را به بهترین نحو ممکن تنظیم نمایند.

  • نشانگر مصرف انرژی

با نشانگر مصرف انرژی تعبیه شده روی این دستگاه ها امکان مشاهده مصرف برق در تمام لحظات میسر می شود.

  • وجود سیستم حفاظت گلد فین

این سیستم جهت محافظت ویژه از مبدل حرارتی کندانسور موجود در بخش بیرونی اسپلیت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی بخصوص در مناطقی با آب و هوای معتدل و مرطوب طراحی شده است.

  • تنظیم هوشمند دمای محیط با ساعات خواب

با فعال کردن این ویژگی در اسپلیت های هوشمند به صورت خودکار هر ۳۰ دقیقه یکبار دما را یک درجه افزایش می دهد و این فرآیند در زمان استراحت، با افزایش ۲ درجه ای دما همراه خواهد بود.

  • تمیز کننده خودکار پلاسمستر، فیلتر آیونایزر و 3M

فیلتر پلاس مستر آیونایزر نصب شده در پنل داخلی برخی از اسپلیت های هوشمند با تولید بیش از ۳ میلیون یون در هر دقیقه باعث ازبین رفتن تمام ذرات آلرژی زا، ویروس ها، باکتری ها و دیگر ذرات معلق در فضا می شود و تمام اجسام موجود در محل زندگی افراد از جمله مبل، پرده و حتی لباس ها را هم یونیزه می کند.
فیلتر محافظ دو گانه این فیلتر قابلیت حذف ذرات و باکتری ها با قطر بیشتر از 10 میکرون را دارا می باشد. برای آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی کلیک کنید.

مزایای اسپلیت هوشمند

مزایای اسپلیت هوشمند

ویژگی های اسپلیت های هوشمند

اسپلیت هوشمند دمای هوای اطراف را پایین می آورند و همچنین کیفیت هوای بهتری نسبت به کولرهای معمولی برای شما تولید میکند، علاوه بر آن مصرف برق را کاهش داده و در نتیجه در هزینه ها صرفه جویی می کنند. این کاهش مصرف برق در دراز مدت به نفع شما خواهد بود و قیمت بالاتر این سیستم ها را نسبت به کولرهای کلاسیک به خصوص کولرهای آبی توجیه می کند. این کولرها کارایی بیشتری دارند زیرا می توانند قدرت موتور و فشار خنک کننده را کاهش یا افزایش دهید و زمانی که عجله دارید می توانند به سرعت دمای محیط را به حد مطلوب برسانند. هزینه نگهداری سیستم های اسپلیت هوشمند به دلیل پیچیدگی کل سیستم بیشتر از کولرهای معمولی و غیر اینورتر خواهد بود.

مزایای اسپیلت های هوشمند

  • اسپلیت هوشمند محیط را سریعتر از کولر گازی های معمولی خنک می کند و همچنین در مصرف برق صرفه جویی می کند.
  • یکی دیگر از مزایای این دستگاه هوشمند این است که هوای خروجی از اسپلیت از کیفیت بهتری نسبت به کولر گازی برخوردار است.
  • در اسپلیت های هوشمند معمولاً دمای هوا به سرعت به دمای مورد نیاز می‌رسند، اما به خاطر داشته باشید که قیمت کولر گازی هوشمند گران هستند و در صورت خرابی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

راهنمای خرید کولرگازی هوشمند

برند های مطرح بازار را بشناسید و محصولات و ویژگی هایی که دارند را بررسی کنید.
دقت کنید که نصب کار باید با دفت انجام شود و یک متخصص کار اجرا را انجام دهد تا تمام استاندارد های نصبی رعایت شوند.
حجم کولرگازی و توانایی خنک سازی آن باید با توجه به متراژ خانه شما انتخاب شود اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید بهتر است

  • برندهای پیشرو در بازار را بشناسید و محصولات و ویژگی های آنها را بررسی کنید.پ
  • اطمینان حاصل کنید که کار نصب به درستی انجام شده و یک متخصص باید کار اجرا را انجام دهد تا از رعایت تمام استانداردهای نصب اطمینان حاصل شود.
  • حجم کولر گازی و ظرفیت سرمایش آن را با توجه به اندازه خانه خود انتخاب کنید. اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید