پکیج بهتر است یا موتورخانه

 پکیج بهتر است یا موتورخانه ؟

قطعا برای شما هم این سوال پیش آمده که پکیج بهتر است یا موتور خانه و یا تفاوت پکیج و موتور خانه چیست ؟ در ابتدا باید بگوییم پکیج و موتورخانه هر دو یک کار مشترک را برای گرم کردن محیط انجام میدهند تفاوت موتورخانه و پکیج چند مورد است که در ادامه آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد درجواب پکیج بهتر است یا موتورخانه باید بگویم که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند که با توجه به مشخصات درخواستی شما میتواند گزینه ی مد نظر را انتخاب کنید و همه چیز به نیاز و سلیقه ی شما بستگی دارد اما قطعا نظرات کارشناسی شده میتواند تاثیر مهمی در انتخاب شماداشته باشد.

محتوای پیشنهادی : برای خرید اسپلیت گرین در اصفهان کلیک کنید.

پکیج چیست؟

پکیج نوعی سیستم گرمایشی است که هدف آن گرم کردن محیط شما با استفاده از سیستم های تبادل حرارت است. پکیج ها علاوه بر گرمایش محیط، وظیفه مهم دیگری را نیز انجام می دهند که تامین آب گرم در یک واحد مسکونی، تجاری و … می باشد. این ویژگی در مقایسه پکیج و موتور خانه یک گزینه ی خوب است و زمانی که با چنین مشکلاتی مواجه می شوید متوجه می شوید که پکیج بهتر است یا موتورخانه در این قسمت متوجه شدیم پکیج چیست در ادامه به معرفی موتورخانه و تفاوت موتورخانه و پکیج میپردازیم.

محتوای پیشنهادی : برای خرید داکت اسپلیت گرین کلیک کنید.

پیکج چیست - تفاوت پکیج و موتور خانه

پیکج چیست – تفاوت پکیج و موتور خانه

مزایای پکیج:

  • قابلیت تنظیم شدن دما به میزان دلخواه
  • نصب و تعمیر آسان به دلیل در دسترس بودن
  • کارکرد بدون سروصدا
  • قابلیت نصب جداگانه برای هر واحد مسکونی اگر شما از اسپلیت استفاده میکنید مقاله ی نحوه ی تمیز کردن فیلتر کولر گازی برای شما جالب است.
  • ایمنی بالایی دارد
  • صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل داشتن سنسورهای احتراق و …

معایب پکیج:

  • همانطور که گفتیم یک قسمت از محیط منزل شما را اشغال میکند (که البته در مقایسه با موتورخانه ک یک انبار به آن اختصاص دارد فضای کمتری را اشغال میکند)
  • در مقایسه با موتور خانه ، عمر کمتری دارد
  • در متراژ‌های بالاتر از 300 متر جوابگو نیست و کارایی کمتری دارد. یعنی اگر محیط شما بیش از 300 متر است بهتر است از سیستم گرمایشی دیگری استفاده کنید.

موتورخانه چیست؟

زمانی موتورخانه ها یکی از محبوب ترین سیستم های گرمایشی بعد از بخاری ها بودند. موتورخانه نوعی سیستم گرمایشی است که با استفاده از سیستم های تبادل گرمایشی محیط را گرم می کند. موتورخانه یک اتاق یا انباری است که شامل چندین سیستم بزرگ الکتریکی و مکانیکی مانند (سختی گیر، بویلر (دیگ آب گرم)، چیلر، مشعل جهت گرمایش آب، برج خنک کننده، لوله، شیر آب و …) برای تامین آب گرم می باشد. در اینجا نیز موتورخانه را معرفی کردیم حال تفاوت موتورخانه و پکیج را بررسی میکنیم.

محتوای پیشنهادی : برای خرید فن کویل گرین اصفهان کلیک کنید.

موتورخانه چیست

موتورخانه چیست

مزایا موتورخانه:

  • عمر مفید طولانی
  • تا سال‌ها پس از نصب موتورخانه نیاز به تعمیر و یا تعویض تجهیزات نیست ولی سرویس باید انجام شود.
  • موتورخانه برای محیط‌های بزرگ کاربرد دارد و در صورتی که می‌خواهید برای منازل مسکونی از آن استفاده کنید بهتر است برای بیش از چند منزل از آن استفاده شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود و هم از نظر هزینه برای شما مناسب تر خواهد بود.
  •  ایمن بودن ، به این خاطر که خارج از محیط قرار دارد و در صورت بروز مشکل آسیبی به محیط مسکونی و افراد آن نمی‌رساند.
  • قابلیت نصب در محیط‌های بدون استفاده مانند زیرزمین، انباری  و نیاز به اشغال محیط‌های مفید منزل شما را ندارد. اگر برای شما تفاوت چیلر و کولر گازی سوال است کلیک کنید.

معایب موتورخانه:

  • عدم انتخاب دمای مناسب ، بدین خاطر که ترمستات مستقل ندارد
  • تنظیم نبودن مشعل موتورخانه
  • رسوب گیری زیاد دیگ یا بویلر به دلیل وجود املاح معدنی زیاد درون آب

موتور خانه یا پکیج را انتخاب کنیم ؟

هنگام انتخاب موتورخانه مرکزی یا پکیج حرارتی باید وضعیت ساختمان را در نظر گرفت. مثلا برای برج ها، ساختمان های مسکونی بلندمرتبه، بیمارستان ها، ساختمان های تجاری و اداری متوسط ​​و بزرگ، ساختمان های آموزشی و غیره بهتر است از موتور خانه مرکزی استفاده کرد. در ساختمان های کوچک و متوسط ​​می توان از سیستم پکیج استفاده کرد. برای ساختمان های تجاری بسیار بزرگ، استفاده از پکیج ممکن است مقرون به صرفه نباشد، در ساختمان های بزرگ اداری، مسکونی، تجاری و … از موتورخانه مرکزی با چند ده واحد یا قسمت مختلف از یک موتورخانه مرکزی در زیرزمین یا طبقات پایینی ساختمان استفاده می‌شود که کلیه متعلقات سیستم سرمایشی و گرمایشی در آن محل مستقر شده و دو دستگاه اصلی آن یعنی چیلرگرین و بویلر عمل سردسازی آب و گرمادهی به آب را انجام می‌دهند و آب سرد و گرم برای سرمایش و گرمایش ساختمان و نیز آبگرم بهداشتی با لوله‌کشی به کلیه واحدها ارسال می‌شود.

موتورخانه های امروزی با سنسورها تمام اطلاعات دمای ساختمان را به صورت هوشمند جمع آوری می کنند تا سیستم همیشه بهینه و با مصرف کم کار کند. در عین حال باید سیستم سرمایشی را همراه با سیستم گرمایشی در نظر گرفت و در نظر داشت که مناسب ترین سیستم سرمایشی و گرمایشی برای کل ساختمان انتخاب شود که قیمت اولیه مناسبی داشته باشد و هم نیاز های اساسی ساختمان را پوشش دهد. بنابراین در پاسخ به این سوال که موتورخانه مرکزی بهتر است یا پکیج، باید گفت که انتخاب آن باید با توجه به نیاز ساختمان انجام شود. تا اینجا متوجه شدید که موتورخانه بهتر است یا پکیج ؟ در این قیمت تا حدودی به تفاوت موتورخانه و پکیج اشاره کردیم .

محتوای پیشنهادی : برای خرید دستگاه vrf کلیک کنید.

تفاوت موتور خانه و پکیج چیست

تفاوت موتور خانه و پکیج چیست

تفاوت موتورخانه و پکیج

در زیر به تفاوت های پکیج و موتور خانه اشاره میکنیم اگر برای سرمایشی و گرمایشی قصد خرید دارید میتوانید در ابتدا مقاله ی تهویه مطبوع چیست را مطالعه کنید.

1. اولین تفاوت موتورخانه و پکیج ، در میزان اشغال کردن فضای محیط است.

2. پکیج برای هر واحد مسکونی به صورت مجزا است ولی موتورخانه برای چند واحد استفاده می‌شود و قابلیت تنظیم دما ندارد

3. ایمنی بودن موتور خانه نسبت به پکیج یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های پکیج و موتور خانه است ، چرا که موتورخانه در بیرون از منزل کار شده و خطر گاز گرفتگی ندارد.

4. خریداری ، تعمیر و نصب موتورخانه نسبت به پکیج بیشتر است و این یک نکته مهم از تفاوت موتورخانه و پکیج است.

5. یکی دیگر از تفاوت موتورخانه و پکیج ، این است که میزان سر و صدای پکیج نسبت به موتورخانه کمتر است.

در بالا به تفاوت موتورخانه و پکیج اشاره کردیم و در نهایت نتیجه بر این است که در محیط های کوچک مانند خانه، مغازه و … استفاده از پکیج ها مقرون به صرفه تر است و  سر و صدای کمتر دارد اما برای کارخانه، بیمارستان، هتل، فروشگاه، دانشگاه و … از موتورخانه باید استفاده شود. خودتان با توجه به تفاوت پکیج با موتورخانه متوجه این موضوع خواهید شد. برای خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی میتوانید از نمایندگی گرین با خیالی آسوده خرید کنید.