8 روش کاهش مصرف برق در اسپلیت

اگر چگونگی کاهش مصرف برق در اسپلیت برای شما مهم است. با فرا رسیدن روزهای داغ تابستان ، افراد به جای ناراحتی از گرما مجبور به ناراحتی از هزینه های قبض برق هستند و این موضوع یکی از دغدغه های مهم مردم است که چگونه  به کاهش مصرف برق کولر گازی کمک کننند. به همین دلیل تصمیم داریم ترفندهایی را جهت کم کردن مصرف برق کولر گازی به شما آموزش دهیم تا از شر قبض‌های نجومی برق خلاص شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید :  استفاده صحیح و بهره برداری مناسب از کولرگازی و اسپلیت گرین ها مانند هر وسیله دیگری نیازمند دریافت اطلاعاتی است که در صورت توجه به آنها علاوه بر بهره مندی ازهوای خنک و مطبوع کولرگازی و اسپلیت گرین در فصل گرم تابستان ، از پرداخت هزینه سرسام آور برق مصرفی جلوگیری می نماید و متقابلا بدون توجه به آن موارد ممکن است با هزینه سنگین برق مصرفی مواجه گردید. خصوصا که در شرایط فعلی هزینه برق مصرفی واحدها بصورت غیر یارانه ای محاسبه و دریافت می گردند.

ترفند کاهش مصرف برق کولر گازی

ایا مصرف برق اسپلیت زیاد است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر به درستی از آن استفاده نکنید ئو در زمان خرید یک سری نکات را در نظر نگیرید ! بله مضرف برق اسپلیت زیاد است . کولرگازی‌ها ، برای خنک کردن هوا از مصرف برق زیادی استفاده می‌کنند. اما می‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای مصرف این دستگاه‌ها را کاهش داد. مثلا، میتوان با تمیز کردن فیلتر کولر گازی باعث کاهش مصرف برق کولر گازی شد. همچنین، استفاده از کولرگازی‌های با صفحه‌های خنک کننده می توانند در روند کاهش مصرف برق کار ساز باشد. گاها از دستگاه کاهش مصرف برق کولر گازی استفاده میکنند اما ما در زیر به نکات مهم برای کم کردن مصرف برق اسپلیت اشاره میکنیم :

  • 1. متناسب با ظرفیت منزلتان کولر گازی بخرید :

مهم ترین کاری که میتوانید برای کاهش مصرف برق کولر گازی انجام دهید این است که در زمان خرید ظرفیت منزلتان را در نظر بگیرید و کولر گازی متناسب با ظرفیت منزلتان خریداری کنید. تنها با یک انتخاب درست می‌توانید تا ۲۰ درصد میزان مصرف برق کولر گازی را کاهش دهید. اگر قصد خرید کولر گازی در اصفهان دارید کلیک کنید.

ظرفیت مناسب برای کولر گازی به منظور کاهش مصرف برق اسپلیت

ظرفیت مناسب برای کولر گازی به منظور کاهش مصرف برق اسپلیت

  • 2. کولرتان را در جای مناسب نصب کنید

هوای خنک اسپلیت ها از پنل داخلی به سمت روبرو جریان می یابد. بنابراین پنل داخلی را درست در جایی قرار دهید که روبروی محل نشستن یا حضور اعضاء خانواده باشد.طول پرتاب هوای اسپلیت ها بر اساس ظرفیت و مدل معمولا بین 5 تا 15 متر می باشد. نباید فکر کنید لازم است کل سالن خنک شود تا شما هم خنک شوید.

با توجه به انباشت هوای گرم در زیر سقف، بهتر است تا جای ممکن پنل داخلی اسپلیت ها را پایین تر از سقف نصب نمائید. بعضا دیده می شود نصاب ها پنل داخلی را فقط 10 سانتیمتر از سقف فاصله می دهند. در صورتیکه از نظر زیبایی و تزئینات ، دیوارسالن یا اتاق اجازه می دهد می توانید از نصاب بخواهید لبه بالایی پنل اسپلیت  40 یا حتی 50 سانتیمتر از سقف فاصله داشته باشد و این کار به افزایش جریان هوای خنک در سطح کمک موثری می نماید. با نصب سایبان بر روی پنل بیرونی ، کندانسور دستگاه می تواند بدور از تابش نور گرم خورشید با راندمان بهتر و مصرف برق کمتر به تبادل حرارت و خنک کردن گاز کولر بپردازد. لازم است پنل بیرونی به گونه ای نصب شود که امکان جریان هوای آزاد در پشت آن به راحتی مهیا باشد.

  • 3.تنظیم دمای مناسب یکی از روش های کاهش مصرف برق اسپلیت

دمای کولر گازی را بین 24 و 26 درجه سانتیگراد تنظیم کنید : یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف برق اسپلیت این است که دمای آن را به درستی تنظیم کنید. چرا که قرار دادن کولر گازی بر روی دمای اشتباه موجب بیشتر کار کردن کمپرسور دستگاه و درنتیجه افزایش مصرف برق می‌شود.

  • 4.سرویس دوره‌ای کولر گازی را فراموش نکنید :

شستشوی ماهانه و تمیزی فیلترها و سطح کویل اسپلیت در ایجاد هوای مطبوع و خنک و همچنین کاهش مصرف برق کولر گازی بسیار اهمیت دارند بنابراین با بازنمودن درب پنل داخلی بصورت ماهانه فیلترها را بشوئید و سطح کویل را با دستمال مرطوب غبار روبی نمائید.( فیلترها را پس از خشک شدن بصورت اولیه در ورودی هوای پنل قرار دهید). بنابراین لازم است که هر از چند گاهی فیلترهای کولر گازی را عوض کنید و پنل خارجی این دستگاه را سرویس کنید با این کار میتوانید موجب کاهش مصرف برق کولر گازی تا 10 درصد شوید.

محتوای پیشنهادی : برای خرید داکت اسپلیت گرین کلیک کنید.

سرویس دوره ای کولر گازی برای کاهش مصرف برق اسپلیت

سرویس دوره ای کولر گازی برای کاهش مصرف برق اسپلیت

  • 5.خرید کولر گازی اینورتر : ساده ترین روش کاهش مصرف برق کولر گازی

برای کم کردن مصرف برق کولر گازی ، ساده ترین روش خرید کولر گازی اینورتر است که سطح مصرف انرژی A یا B باشد. چرا که کولرهای گازی اینورتر، متناسب با میزان مصرفی که دارند دور موتور را افزایش یا کاهش می‌دهند. همین مسئله موجب کاهش مصرف برق کولر گازی می‌شود.

  • 6.استفاده از لامپ کم مصرف

از لامپ های کم مصرف استفاده کنید : بله درست خواندید ! یکی از راه های کاهش مصرف برق اسپلیت استفاده از لامپ های کم مصرف می باشد گرمای حاصل از لامپ های قدیمی تاثیر بسزایی در ایجاد گرمای مزاحم در ساختمان شما دارد و موجب افزایش زمان های کارکرد کولر اسپیلیت و مصرف برق بیشتر می گردد پس فورا نسبت به تعویض آنها با لامپهای کم مصرف اقدام نمائیید.

محتوای پیشنهادی : برای خرید چیلر گرین کلیک کنید.

  • 7. برای خودتان ترموستات قابل برنامه ریزی بگیرید

ترموستات وسیله ای است که  برای تنطیم دمای محیط استفاده میشود و اگر برنامه ریزی کنید باعث حفظ دمای مناسب در هنگامی که منزل هستید می شود. وقتی شما در منطل حضور ندارید لازم نیست دمای منزل مناسب باشد پس شما با برنامه ریزی این ترموستات فرمانی صادر میکنید که کولر گازی در زمان عدم نیاز شما خاموش شده یا با حداقل کارکرد روشن باشد. این کار کمک زیادی به کاهش مصرف برق کولر گازی می کند.

  • 8. از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید

مشکلات فنی میتواند باعث بال رفتن میزان برق شود و شما باید برای کاهش مصرف برق اسپلیت از سالم بودن دستگاه مطمئن شویددر صورت بروز مشکل شما میتوانید مقاله ی عیب یابی کولر گازی را مطالعه نمایید.

سالم بودن دستگاه برای کاهش مصرف برق اسپلیت

سالم بودن دستگاه برای کاهش مصرف برق اسپلیت

سخن آخر :

اگر مخواهید تبدیل کولر گازی پرمصرف به کم مصرف را انجام دهید در بالا به 8 روش کاهش مصرف برق اسپلیت یا همان کولر گازی اشاره کردیم که بعد از خرید نوع اینورتر و نصب آن در جای صحیح بهتر است از تمیز بودن فیتر ها و سرویس دوره ای کولر غافل نشوید چون این ها میتوانند در کاهش مصرف برق کولر گازی کمک شایانی کنند.